#ZineSetengahMasak : Aku Tutup Kotak Berwarna

11:23:00



Imej bergerak tanpa ia berhenti disitu 
Tatkala aku melayan pergerakan dan lagu
AKu tersentak terdengar talifon aku 
Berdering memekak dengan nyaring dan jitu
Ah kau .
Rupanya nama kau di skrin 
Rupanya kau yang membuat telinga ku berdesing
Rupanya kau yang membuat talifon bimbitku berdering

Tapi ku tersenyum lalu ku ingin padamkan TV
Aku bersiul mencari alat kawalan TV 
Ku tersenyum lalu ku tekan switch off TV
Setiap kata setiap abjad membuat ku senyum sendiri
Wahai sayang , kau lah permaisuri hati 
Aku rindu kau , meminta kau disini .

Ah bunyi nya seperti ku pentingkan diri
Meminta kau di pelukan aku yang sendiri
Di mana , di mana , aku rindu kan kamu puteri 
Datanglah ke sini , kau sentiasa di minda
Ku berlalu tinggalkan kotak berwarna 
Yang selalu meneman tatkala ku duka 
Kerna kau yang sentiasa membuatku bahgia 
Ini bukan formasi yang pernah aku minta
Tapi inilah formula yang membuatku berjaga 

Aku bangun lantas meninggalkan kau kotak berwarna
Yang padat hiburan yang hanya ada di dunia 
Biarlah aku ke katil sekarang 
Aku ingin melayan mu sampai tertidur sayang .

You Might Also Like

0 Komen