Amat amatlah 2012 .

02:18:00


Assalamualaikum semua . Jadi edisi Toldless Tuesday penulis agak tertangguh sebab , Cuti Tahun Baru . Aherherher , eh blogger pun ada cuti occay ? Kalau dulu orang cakap , Voguenya bahasa , pada penulis , #TwitternyaBahasa . Selama penulis duduk melepak je sepanjang masa , takde lah sepanjang masa sangat , tapi #WilayahPengtwitteranTwitterjaya memang ohsem lah .

Jadi sepanjang tahun 2012 yang penuh dengan suka duka yang penulis dah lalui denga tidak jayanya , penulis dapat jugaklah menangkap beberapa emosi dengan seronoknya . Lebih lebih lagi dengan pakaian lama yang dah penulis simpan dalam kotak . Memori memang memori jugak sebab memang penulis sayang gila dekat bebaju , bebarang tu semua . Tapi , ada orang bisik bisik ke telinga "Move on lah , bila lagi kau nak berhenti merenung langit , asyik duduk dekat titik tu ? Jadi apa salahnya kalau sebelum kita pergi , kita lihat jejak jejak di belakang kita .

 Ahah ! First , baju kemeja ni lah . Baju kemeja ni aku dibagi oleh seorang hamba Allah yang baik hati . Sebab tu aku teringat dekat baju ni walaupun dah masuk kotak , baju nilah yang selalu aku pakai masa dekat  KPTM , masa pergi interview . Unfortunately , baju ni dah terkoyak sebab kena iron panas . jadi aku decide untuk simpan . Baju ni aku dapat masa 11/4 dekat Times Square.

 Baju T-Shirt ni ? Hurm aku tak berapa ingat tarikh tapi dalam 2011 kalau tak silap . Siap dengan tag UiTM lagi ha . Amat bernilai lah harta karun ni . Aku memang suka pakai sejak masuk KPTM masa Julai 10 dulu .
 Yang ni pun dibagi jugak sebab aku acah acah mintak sevinier . Ha , lawa memang lawa , tapi sejak aku susut teruk sangat semenjak dua menjak ni . Aku simpan je kat dalam lemaghi .
 Baju yang paling banyak menolong aku masa tahun lepas . Aku kerja kontrak lah dekat Hostel KPTM tu , cari duit makan lebih . Lebih la sangat . LEBOR adalah .Tapi sekarang , aku simpan sebab sayang gila walaupun baju ni berkoyak kat ketiak tapi aku tahu keikhlasan yang bagi baju ni . Terima kasih sebab hulur baju Man U ni . (Eleh , ketiak tu berlubang sebab kuat menggaru )
 Baju ni memang paling feveret aku masa 2010-2011 . Aku join F&N Fun Fest dekat Jalan Bukit Bintang . Kali kedua diadakan di venue yang sama kalau tak silap . Beli air 2 botol dapat baju selai . Haha !

Obviously , aku memang tak pergi PLKN . Tapi baju ni hadiah yang memang aku simpan dan tak selalu sangat pakai kecuali pergi jogging .

 Baju hijau yang rega dia Rm29.90 ni memang baju paling bersejarah dalam hidup aku sepanjang 2012 . Baju ni kalau korang tengok nampak berkoyak rabak lagi kan ? Nampak tak kesan darah ? Aku pakai baju nilah masa aku ditimpa kecelakaan dekat Highway Ipoh itu hari . Masa tu memang aku tak rasa apa sangatlah sampai tak sedar baju aku koyak rabak .
 Glove ni ,aku beli masa dekat I-City , ingatkan malas nak beli memandangkan rega dia RM10 , tapi terpaksalah , nak pegang ais punya pasal lah kena beli .
 Headgears ni memang kesayangan aku lah . Mana taknya . RM69.90 untuk Brewers tu . Monster tu 15 je .
Sebut pasal bebaju dengan barang lama , teringat dekat semua yang ada dalam locker dan dalam kotak . Sejarah semua tu !Tapi buat masa ni , babai semua bebaju dan headgears !

You Might Also Like

1 Komen