Saturday, 22 September 2012

Tangisan dalam kehidupan seharian

Dua ilmuan jerman dan USA pernah melakukan penelitian desertasi tentang air mata. Hasil penelitian itu menyimpulkan bahwa air mata yg keluar disebabkan bawang/cabai ada bezanya dengan air mata yg keluar sebab kecewa/sedih/Frust.Air mata yang keluar sebab kena air bawang/cabai tidak mengandung zat berbahaya. Sedangkan air mata yg keluar karena kecewa/sedih disimpulkan sebagai ada toksin/racun.
Kedua peneliti tersebut merekomendasikan agar orang2 yg mengalami rasa kecewa/sedih agar menumpahkan air matanya. Sebab, jika tidak dikeluarkan, akan berdampak buruk bagi kesehatan lambung.
Bagaimanapun…
اَلْحُزْنُ لاَ يَبْقَى مُقِيْمًا بِقَلْبِكَ
Kesedihan tidak akan selamanya berada di hatimu.
هُوَ عَابِرٌ يَمُـرُّ لِيحملَ خَطَايَاكَ أَوْ يَرْفَعُ لَكَ مَقَامًا فِي الْجَـنَّةِ
Ia akan pergi berlalu untuk menghapus kesalahan2mu atau mengangkat kedudukanmu di syurga kelak.
فَقَطْ إِنْ صَبَرْتَ
Cukuplah bagimu jika bersabar!
بذُور الصَّبْرِ مُرَّة، وَلَكِن ثمَارهُ حُلْوة
Benih kesabaran memang pahit, tapi kelak buahnya pasti manis..
أَحَـبَّـكُمُ اللَّه
Semoga Allah SWT menyayangi anda semua.. :)



Pada zul , setinggi mana pun ego seorang lelaki , seteruk mana pun seorang lelaki tersebut bila ianya melibtakan orang yang disayang , dia akan menangis dan terus menangis kerana hatinya akan roboh , remuk dan terus lebur ditelan pelbagai perkara disebabkan perasaanya . Jika anda seorang yang mengenal erti cinta , anda akan mengetahui yang lelaki ialah seorang yang sangat sayangkan orang tersayangnya biar kasar manapun lelaki itu


Post a Comment