Salamfone-Komunikasi sambil beramal

10:49:00


Pernah korang terpikir tak,sebagai umat Islam,beramal sambil berkomunikasi? Zul bukan nak promote lah pakai,
tapi Salamfone,sebuah Telco baru kat Malaysia telah memperkenalkan cara terbaru untuk kita beramal sambil berkomunikasi.

Salamfone ni  anak syarikat Reach Telecom, iaitu sebuah syarikat teknologi berpusat di Kuwait yang menyediakan penyelesaian mudah alih, akan mengubah cara anda berkomunikasi dengan rangkaian produk dan perkhidmatan yang berpandukan prinsip-prinsip Shariah dan lima rukun Islam.

Bagaimana pulak yer masa kita tengah sok seh tu kan,kita beramal?mesti pelik kan?
Ianya dengan berinfaq.Mesti ada yang tertanya-tanya,ape menda Infaq?
Infaq adalah mengeluarkan harta yang mencakup zakat dan non zakat. Infaq ada yang wajib dan ada yang sunnah. Infaq wajib di antaranya zakat, kafarat, nadzar, dll. Infak sunnah di antara nya, infak kepada fakir miskin sesama muslim, infak bencana alam, infak kemanusiaan, dll. Terkait dengan infak ini Rasulullah SAW bersabda:

ada malaikat yang senantiasa berdo'a setiap pagi dan sore : "Ya Allah SWT berilah orang yang berinfak, gantinya. Dan berkata yang lain : "Ya Allah jadikanlah orang yang menahan infak, kehancuran" - Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim




Berikut adalah pelan yang disediakan oleh Salamfone



Panggilan kesemua rangkaian seluruh negaraKadar (RM)
Kadar untuk panggilan kesemua rangkaian seluruh negaraRM0.20/min
SMS ke seluruh negaraRM0.10/SMS
Kadar Panggilan Famili & Rakan SalamRM0.15/min
Kadar SMS Famili & Rakan SalamRM0.05/SMS
Talian Hidayah (kadar biasa)RM0.35/min
Kadar promosi bulan Ramadan & SyawalRM0.20/min


Zul tau,kalau compare kan dengan Celcom UOX,SOX,Sms jauh lagi murah 0.005 sen per SMS dengan 8pax UOX,but kalau ikut pelan Telco biasa- RM2.80 per 10 minit kan? SMS pun kadaran sama kalau dah tak leh pakai UOX tu.
Maxis Youth club pulak flat rate 18 sen sminit,1 Sen SMS.Tapi tak lama kan?

P/S kalau tak silap korang boleh dapatkan percuma masa promotion Salamfone sekarang,lebih lagi Salam Friends and Family sekarang call,SMS free tau!Plus korang boleh ada peluang pergi umrah lagi! Klik Salamfone

You Might Also Like

4 Komen