Wednesday, 10 December 2014

"Cikgu , Rindu Tet** cikgu "

Semakin maju sesebuah negara , semakin tinggi nilai kemajuan dari segi peribadi .

Negara cuma akan maju dengan berlandaskan ICT.



Sememangnya itu memang frasa kempen barat tentang penggunaan internet yang sememangnya kita tahu , meluas. Luassssssssssssssss sangat .


Tapi dalam kita kejar kemajuan yang tak adalah seberapa nak majukan kepala kita , tapi aku lebih yakin , maaflah kalau pendapat tak seberapa aku ni mungkin sakitkan hati rakyat Malaysia , tapi aku rasa , jakun , perak ; bersesuaian . Lebihhhhhh bersesuaian dengan keadaan yang melanda negara .





Tak habis dengan isu iPhone6/6plus yang diguna pakai oleh pengguna semuda darjah enam , isu Facebook , status Facebook , lucah ataupun  hedonisme sememangnya sudah sebati dengan orang kita.


Baru baru ini , isu viral yang aku rasa agak bodoh untuk diviralkan samada pihak "cikgu" tersebut ataupun pengguna laman sosial yang menjadi penyebar cerita ini .




Sebenarnya siapa yang bermasalah , cikgu kita ataupun murid kita ?

Kupasan lanjut ? Tak ada . Maaflah tapi aku tak suka komen panjang pasal benda benda macam ni.